Marka i misja firmy w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu
DOI:
https://doi.org/10.29015/cerem.143Słowa kluczowe:
CSR, Corporate Social Responsibility, markaAbstrakt
W prezentowanym artykule znajduje się analiza banków pod kątem przejawów koncepcji odpowiedzialności społecznej przedstawionej w ich markach. Banki zostały przeanalizowane, ponieważ są grupą przedsiębiorstw aktywnych w działaniach prospołecznych oraz społeczeństwo wymaga od banków zachowań odpowiedzialnych.
Celem artykułu jest próba znalezienia odpowiedzi na pytanie, czy i w jakim zakresie przyjęcie przez firmę koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu ma wpływ na budowanie tożsamości marki i wzrost jej wartości dla klienta.Bibliografia
„The A-Z of Corporate social responsibility” W. Visser, D. Matten, M. Pohl, N. Tolhurst 2010
Baran G. (2006): Corporate Social Responsibility and Philanthropy III Sector” no 6 summer 2006
Carroll A.B., BucholtA.K. (2003) z: Business and Society. Ethics and Stakeholder Management . Thomson Learning, South-Western College
Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions 2001
David S. Walter, Roman Lanis (2009): Corporate Social responsibility (CSR) Disclosure of Advertising Agencies.” Journal of Advertising” vol.38 no 1 Spring 2009
Kall J. (2001)Strong Brand. The Essence and Creation, PWE Warsaw 2001
Kapferer J.N (2004), The New Strategic Brand Management, Kogan Page, London 2004
Marketing – Key Notions and Practical Applications. Red Lechosław Grabarski, Warsaw 2011
Marketing- Customer Satisfaction and Enterprise Development. Henryk Mruk Warsaw 2012
Pobrania
Numer
Dział
Licencja
Autor przenosi nieodpłatnie na Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu , bez ograniczeń terytorialnych, majątkowe prawa autorskie do tego utworu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych ( Dz.U. 1994, Nr 24, poz. 83 ze zm. )na zasadzie wyłączności, tj. prawo do:
a) wyłącznego używania i wykorzystania utworu w dowolnej działalności przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu, w szczególności w działalność Biblioteki Cyfrowej uruchomionej przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu
b) wytwarzania, utrwalania i zwielokrotniania egzemplarzy utworów wszelkimi technikami, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, w szczególności ich zwielokrotniania poprzez dokonywanie zapisów na płytach typu CD,
c) zamieszczenia wybranych fragmentów utworu w celach promocyjnych w publikacjach, materiałach promocyjnych, w sieci Internet oraz sieciach wewnętrznych typu Intranet Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,
d) wprowadzania utworu do pamięci komputera Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,
e) kopiowania i powielania utworu w technologiach fotomechanicznych lub innych znanych w dniu zawarcia umowy (fotokopie, kserokopie itp.),
f) przetworzenia dzieła na formę elektroniczną i nieograniczonego rozpowszechniania w sieci Internet.