Polskie marki modowe w świadomości młodych konsumentów
DOI:
https://doi.org/10.29015/cerem.149Słowa kluczowe:
moda, przemysł odzieżowy, wizerunek marki, świadomość marki, strategiaAbstrakt
Zmiana ustroju w Polsce oraz pogłębiający się coraz szybciej, szczególnie za sprawą Internetu i mediów społecznościowych, rozwój globalizacji na całym świecie spowodował zmiany w zachowaniu nabywców, zarówno na rynku dóbr luksusowych (haute couture), jak i dóbr masowej konsumpcji (prêt-à-porter) w Polsce.
Celem artykułu jest przybliżenie struktury i rozwoju rynku odzieżowego w Polsce oraz postrzegania polskich marek modowych przez młodych konsumentów.
Wnioski zawarte w artykule sformułowano na podstawie studiów literatury przedmiotu, jak i badań własnych o charakterze pierwotnym.Bibliografia
Blackman C. (2013), 100 lat mody, Warszawa, Wydawnictwo ARKADY.
Kall J. (2001), Silna marka. Istota i kreowanie, Warszawa 2001, PWE.
Kasprzycki-Rosikonia J., Piątkowski J. (red.) (2013), Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek, Gliwice, HELION.
Taylor D. (2010), Wizja marki. Jak zachęcić pracowników do wpływania na rozwój firmy, Warszawa, Oficyna a Wolters Kluwer business.
Urbanek G., Kosińska K. (red.) (2002), Zarządzanie marką, Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Zboralski M. (2000), Nazwy firm i produktów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.
Pobrania
Numer
Dział
Licencja
Autor przenosi nieodpłatnie na Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu , bez ograniczeń terytorialnych, majątkowe prawa autorskie do tego utworu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych ( Dz.U. 1994, Nr 24, poz. 83 ze zm. )na zasadzie wyłączności, tj. prawo do:
a) wyłącznego używania i wykorzystania utworu w dowolnej działalności przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu, w szczególności w działalność Biblioteki Cyfrowej uruchomionej przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu
b) wytwarzania, utrwalania i zwielokrotniania egzemplarzy utworów wszelkimi technikami, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, w szczególności ich zwielokrotniania poprzez dokonywanie zapisów na płytach typu CD,
c) zamieszczenia wybranych fragmentów utworu w celach promocyjnych w publikacjach, materiałach promocyjnych, w sieci Internet oraz sieciach wewnętrznych typu Intranet Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,
d) wprowadzania utworu do pamięci komputera Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,
e) kopiowania i powielania utworu w technologiach fotomechanicznych lub innych znanych w dniu zawarcia umowy (fotokopie, kserokopie itp.),
f) przetworzenia dzieła na formę elektroniczną i nieograniczonego rozpowszechniania w sieci Internet.